Opstaldning

Frederiksværk rideklub byder på attraktive faciliteter

• Ny stald med 40 bokse, halvdelen med vindue
  • Rideskolestald med 20 nye bokse, halvdelen med vindue
  • Ældre stald med spånebokse og vinduer
  • Lille stald til ponyer til reduceret pris
  • 2 ridehuse (20 x 60 og 20 x 40)
  • 2 ridebaner (20 x 60) og stor springbane
  • Direkte til skov og store folde - udsigt til Arresøen, når man rider på de udendørs baner
  • Professionel undervisning på stedet - Berider Karin Nissen og Andreas Larsen, samt tre beriderelever
  • Link til bokskontrakt: Bokskontrakt

Fodring

Der bliver fodret tre gange om dagen: kl. 6.00 - kl. 11.30 - kl. 17.30

Wrap og hø (op til 10 kg om dagen pr. hest/pony) gives samtidig med morgen og aftenfodring med mulighed for tilkøb til frokost

Foldordning

Hestene kan komme på fold alle ugens dage. Stedet har en variation af folde, som hestene kan komme på efter behov og der er små sygefolde med gummimåtter, når der er behov for dette. Hestene kan gå på alene fold op til 4 timer, eller fællesfold 7 timer.

Frederiksværk Rideklub har siden 2000 foretaget løbende renovering og udbygning af ridecentret, herunder er der bygget helt ny stald til 40 heste og rideskolestalden er renoveret med 20 nye store bokse. Der er højt til loftet og vinduer i halvdelen af boksene. Dertil kommer selvfølgelig vandspiltov, gode toilet/bade-faciliteter og aflåste opvarmede sadelrum.

Det store ridehus er af nyere dato med en helt ny tilbygning, der rummer rytterstue, hvor der er café når der er stævner eller andre aktiviteter, eller når vi bare synes, at det er tid at spise noget mad sammen.