Velkommen til din nye klub

Vi er glade for, at du har valgt Frederiksværk Rideklub og ser frem til samarbejdet med dig.

Frederiksværk Rideklub er medlem af Dansk RideForbund (DRF) og Dansk Handicap IdrætsForbund (DHIF).

Frederiksværk Rideklub er forsikret gennem Dansk Rideforbund. Forsikringen dækker dog ikke dig som udøver, så vi anbefaler, at du selv tegner en ulykkesforsikring.

Faciliteter og ejerforhold

Frederiksværk Rideklub holder til på Frederiksværk Ridecenter, Kappelhøjvej 127, 3300 Frederiksværk.

Frederiksværk Ridecenter ejes af Frederiksværk Ridecenter AMBA, som lejer stalde, haller mv. ud til Frederiksværk Rideklub.

Det er dog Frederiksværk Rideklub, som har det fulde driftsansvar for rideskole, opstaldning og undervisning.

Det praktiske

Åbningstider i ridehallerne og staldene er følgende;

• Mandag-fredag: kl. 7.00-22.00
  • Weekender og helligdage: kl. 7.00-20.00

Der kan forekomme ændringer i forbindelse med arrangementer.

Information vedr. kontakt, arrangementer, ordensregler mv. forefindes på rideklubbens hjemmeside samt ved opslag på ridecenteret.

Rideklubbens adresse: Kappelhøjvej 127, 3300 Frederiksværk

Rideklubbens hjemmeside: www.frederiksvaerkrideklub.dk

Rideklubbens facebookside: www.facebook.com/frederiksvaerkrideklub/

Plads til alle

I Frederiksværk Rideklub er der plads til alle ryttere. Vi tilbyder rideskolehold på ponyer fra begynderniveau til eneundervisning hos exam. beridere.

Vores undervisere i rideskolen er beriderelever, som er uddannet indenfor sikkerhed i omgang med heste samt undervisningslære.

Vi tilbyder eneundervisning hos berider-elever samt vores eksaminerede beridere.

Nærmere information om undervisning fremgår af rideklubbens hjemmeside.

Vores centerleder har det daglige ansvar for drift af ridecenteret samt for vores beriderelever og staldpersonale.

Certificeret af Dansk Rideforbund

Certificeringsordningen har til formål at skabe en skarp profil af Dansk Rideforbunds klubber, så medlemmer og interessenter nemmere kan orientere sig. En certificering er således forbundets blåstempling og anbefaling af klubben.

FVR har følgende certificeringer: Organisation, sikkerhed, opstaldning, elevskole og lærested.

Klubdrift og frivilligt arbejde

Frederiksværk Rideklub er en forening baseret på frivillige kræfter. Vi påskønner at vores medlemmer giver en hånd med i forbindelse med arbejdsdage, ridestævner og andre aktiviteter i rideklubben. Enhver håndsrækning fra familie og venner er også altid velkommen, og man behøver ikke at vide noget om hestesport i forvejen.

Bestyrelsen

Bestyrelsen afholder møder 6 gange om året. De fremtidige møder fremgår af aktivitetskalenderen. Referater fra de seneste møder ses her